top of page
  • תמונת הסופר/תיעל שלי

צניחה- מה זה בכלל?

עודכן: 14 בפבר׳ 2018



בתוך האגן מסתתרות להן 3 מערכות תפקודיות שלא עובר יום שאנחנו לא משתמשות בהן!


אני מדברת על מערכת השתן, מערכת המין ומערכת העיכול.

ואם אני רוצה להיות מדויקת יותר אז אני מתכוונת לשלפוחית השתן, לרחם והנרתיק ולרקטום ופי הטבעת.


כל אחד מהאיברים האלו ממוקמים באגן ונתמכים ע"י שרירי רצפת האגן שלנו- כאשר השרירים האלו נחלשים- ויש להם המון סיבות טובות להחלש- כמו הריון ולידה או שינויים הורמונליים, האיברים הנמצאים באגן עלולים לשנות את מקומם. השרירים שאמורים לתמוך ולעגן את אברי האגן לא מצליחים לעמוד בעומס וכך מתחיל תהליך של צניחה של אחד או יותר מאברי האגן..


כאשר איבר בגוף משנה את מקומו יכולים לצוץ סימפטומים שונים- או שיהיה שינוי בתיפקוד האיבר או שנרגיש שינוי מכאני של משהו לא במקום ולכן נשים שסובלות מצניחה לרוב מתלוננות על הרגשה "לא אסופה" או של כובד באזור הנרתיק, אם הצניחה בדרגה חמורה אז ניתן אף להרגיש את האיבר הצנוח מבצבץ החוצה מהנרתיק. בנוסף יכולות להיות תלונות הקשורות בשליטה על מתן שתן או צואה.


הסטטיסטיקה מדברת על 50% מהנשים שילדו פעם אחת לפחות שסובלות מצניחה בדרגות חומרה שונות. זה אומר שאחת מכל שתי נשים שילדו סובלת מצניחה.. זה המון! כאן חשוב להדגיש שצניחה בדרגה 1או 2 לרוב אינה מורגשת וניתנת לטיפול פשוט ועם הדרכה נכונה ניתן למנוע החמרה של הצניחה בהמשך.



הבעיה היא שמאחר ואין סימטומים בדרגות הקלות של צניחה הרבה נשים בטוחות שהכל בסדר ברצפת האגן שלהן ולא עושות כלום על מנת למנוע החמרה במצבן. לכן אני ממליצה לכל אישה לגשת לטיפול אצל פיזיותרפיסטית לרצפת אגן כדי לאבחן את מצב רצפת האגן שלה ולקבל כלים והדרכה להתנהלות נכונה כדי למנוע מצב של צניחה בעתיד או החמרה של צניחה קיימת.


אני יודעת איך זה- קודם הילדים, הבעל, העבודה, אפילו הרצפה הכביסה והכלים ורק אז את.. אני מזמינה אותך לשנות קצת את הסדר- כי אשה בריאה היא אמא טובה יותר, רעיה טובה יותר עובדת טובה יותר ומנהלת משק בית טובה יותר!


פרגני לך ולגופך טיפול שכולו מתעסק בך, בנשיות שלך, בבריאות שלך..

18 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page